Český hudební slovník osob a institucí

Centrum hudební lexikografie

Ústav hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Vedoucí redaktor: Petr Macek
Redakční kruh: Petr Kalina, Karel Steinmetz, Šárka Zahrádková

A B C Č D Ď E
F G H Ch I J K
L M N Ň O P Q
R Ř S Š T Ť U
V W X Y Z Ž  
 

Přihlášení

CENTRUM HUDEBNÍ LEXIKOGRAFIE

Ústav hudební vědy
Filozofická fakulta
Masarykova univerzita
Arna Nováka 1
602 00 Brno

Tel: +420 5 49494623
Fax: +420 5 49497478
Email: slovnik@phil.muni.cz

Adamus, MartinTisk


Charakteristika: Skladatel a kontrabasista

Datum narození/zahájení aktivity:14.11.1972
Text
DíloDiskografie

Adamus, Martin, kontrabasista a skladatel, narozen 14. 11. 1972, Ostrava.
 
Po studiích na brněnské konzervatoři (1986–92) působil jako kontrabasista v Moravském komorním orchestru a v divadelním orchestru Janáčkova divadla v Brně (1998–2000), hrál na baskytaru v orchestru Janáčkova divadla a inscenacích Divadla Marta Brno. Má rovněž dlouhodobé zkušenosti studiového hráče (1989–2000).
Adamus se podílel na realizacích některých divadelních inscenací v Brně a Ostravě. V Městském divadle Brno působil jako kapelník a spolupracoval na hudebním aranžmá v inscenaci Legenda (1992–96), v Hereckém studiu Mileny Asmanové komponoval a nastudoval hudbu k inscenacím Dámský orchestr a Jak se to dělá (1999), v činoherním oddělení Národního divadla moravskoslezského pak jako kapelník divadelního orchestru nastudoval hudbu k inscenaci Zkrocení zlé ženy, ve které rovněž účinkoval na kontrabas. Ve hře Balada pro banditu pak jako kapelník aranžoval, komponoval a nastudoval hudební provedení. Od roku 2006 je členem hudební skupiny Javory, ve které hostoval již dva roky předtím a podílel se s ní na natáčení alba Stromy, voda, tráva (2005).
Je tvůrcem scénické hudby a baletů pro inscenace Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, ve kterých spolupracoval s choreografy Igorem Vejsadou (Time of dance – Bílé sny; Dvořák story), Christopherem Flemingem (Dvořák story) a Martinem Tomsou (Taroky).
Byl činný rovněž pedagogicky. Vyučoval hudební nauku na Základní umělecké škole Rousínov (1992) a pořádal kurz hudební teorie, kompozice a instrumentace s názvem Jak vzniká hudba (1999).
Dílo
Baletní hudba
Time of dance (společná kompozice) – Bílé sny: I. Introdukce, IV. Dotek přírody, V. Útěk duše. Kombinace virtuálního symfonického orchestru (zvukový modul) s živými interprety – studiová nahrávka (premiéra: Divadlo Jiřího Myrona, 1999);
Dvořákstory pro orchestr a sbor (premiéra: Divadlo Jiřího Myrona, 2000);
Taroky. Virtuální symfonický orchestr – zvukový modul (premiéra: Dům kultury Ostrava, 2001);
Kanadský venkov. Virtuální symfonický orchestr – zvukový modul (premiéra v rámci Mistrovství tanečních formací, kino Vítek Ostrava 2002).

Scénická hudba
Král tuláků (scénická hudba k operetě Rudolfa Frimla) pro čtyři zobcové flétny, tamburinu a bubínek (premiéra v Divadle Jiřího Myrona 1999).
Diskografie
Taroky soundtrack baletu (2001);
Egypt a vesmír (vlastním nákladem 2009).

Jakub V. Vlček
Datum poslední změny: 8.7.2009